Google Adwords değişen yeni ismi ile Google Ads; internetten müşteri arayan birçok işletme tarafından kullanılan bir reklam türüdür. SEO çalışmalarının zamanla hit kazandıracağı bilindiğinden sektöre yeni giren firmalar veya SEO çalışmaları devam ederken müşteri kazanmak isteyen firmalar google reklamları ile arama sonuçlarında en üstte yer almayı isterler.

Google reklamları kullanan birçok kişiden duyacağınız şikâyetler şunlardır; para gidiyor arama arama gelmiyor, çok fazla para gidiyor, istediğim yer dışından arama geliyor, alakasız arama geliyor, parayı artırmama rağmen ilk sıraya çıkamıyorum ve benzeri.

Peki, Google reklamları işe yaramıyor mu? Kesinlikle yarıyor. Google reklamları ile düşük maliyetler ile istediği bölgelerden, istediği anahtar kelimelerde tıklama alarak çalışan birçok işletme var.

Bu yazımızda istediğiniz sonucu almak için başarılı ve etkili bir google reklamı nasıl yapılır konusu hakkında bilgiler vereceğiz.

Başarılı bir google reklamı nasıl yapılır?

Google Ads; teknik konularda bilgisi olmayan kullanıcılar için Google Ads Express yani basit reklam yayınlama editörünü sunuyor. Deneyimli kullanıcılar için ise uzman kipi modu mevcut. Google reklamları hakkında bilgi sahibi olmayan kullanıcıların yönlendirildiği ilk sayfa ise tabibi Google Ads Express sayfası oluyor. Deneyimsiz kullanıcıların Google harita reklamı vermesinin en kolay yolu bu. Yalnız burada anahtar kelimelerin maliyeti, eşleşme türleri, uzantılar, dönüşümler ve birçok özellik bulunmuyor. Uzun vadede Google Ads kullanacak işletmeler için kullanılması gereken mod kesinlikle uzman kipi.

Reklam türü seçimi nasıl yapılmalı?

Google Ads başlangıçta kampanya oluştururken kullanıcılarına web sitesi reklamı, arama reklamı ve iş ortaklarında(alakalı diğer sitelerde) reklam yayınlama seçeneği sunuyor. İşletme türüne göre bunlardan birini veya birkaçını seçmenizi istiyor. Örnek üzerinden gidelim. Bir çilingir firmanız var ve müşterileriniz kapıda kaldığında size ulaşmasını istiyorsunuz. Google İş ortaklarında reklam yayınlama seçeneği bu durumda sizin için uygun değil. Diğer iki seçenek için ise şunu değerlendirmelisiniz. Müşterinizin google arama sonuçları sayfasından web sitenize giderek işlem yapmasını mı yoksa doğrudan doğruya sizi telefonla aramasını mı tercih ediyorsunuz. Her ikisini de seçebilirsiniz. Yalnız web siteniz yavaş açılıyor ise veya telefonla arama butonu kolay görünmeyen bir yerde ise kullanıcılar web sitenize girecek ama sizi aramadan çıkacaktır. Bu durumda sizin için en uygun reklam telefon arama reklamı olmaktadır. Telefonla arama reklamında ek olarak web sitesi uzantısı, Google harita uzantısı da kullanabilirsiniz.

Anahtar kelime eşleşme türleri nasıl seçilmeli?

Google reklamları kampanya, reklam grubu ve reklam oluşturulduktan sonra sizden anahtar kelimelerinizi seçmenizi ister. Anahtar kelimeler için ise tam eşleşme, sıralı eşleşme ve geniş eşleşme seçeneklerinden birini seçmeniz gerekmektedir. Bunlar arasındaki farkları örnekle açıklayalım. Örneğin bir oto çekici firmanız var ve İstanbul’un bazı bölgelerinde hizmet veriyorsunuz. Bölge bazlı çalışmalarınızda sadece “ikitelli oto çekici” kelimesinde çıkmak isterseniz tam eşleşme yapmalısınız. Tüm şehirde hizmet vermek isterseniz başında hangi bölge gelirse gelsin “oto çekici” sıralı eşleşme ile arama sonuçlarında görünürsünüz. Geniş eşleşme ise Google Ads’nin kendi belirlediği alakalı kelimelerde de çıkmanızı sağlar. “oto çekici” anahtar kelimesi seçiminiz ile “oto kurtarıcı” sorgusunda da çıkarsınız.

Negatif anahtar kelimeler nasıl oluşturulmalı?

Negatif anahtar kelimeler istemediğiniz arama sonuçlarında çıkmanızı önleyerek gereksiz para kaybetmemenizi sağlar. Negatif anahtar kelimeler kampanya düzeyinde kullanılabileceği biri negatif anahtar kelime listesi kullanılarak birçok kampanyada da kullanılabilir. Özellikle birden fazla bölgeye hizmet sunarak birçok kampanya grubu ile çalışan işletmelerde negatif anahtar kelime listesi kullanımı önerilmektedir. Negatif anahtar kelimelerini etkin kullanabilmek için reklamınızı düzenli olarak kontrol etmeli, arama terimleri sayfasında gördüğünüz sizinle ilgili olmayan kelimeleri negatif anahtar kelimelere eklemelisiniz.

Reklam içeriği nasıl doldurulmalı?

Reklam içerikleri reklam kalite puanınızı dolayısıyla reklam sıranızı ve reklam maliyetinizi etkileyen önemli faktörlerden biridir. Reklamınızda bulunan metinler anahtar kelimelerinizde uyumlu olmalı ve müşteriyi etkileyebilmelidir.

Reklam uzantıları nasıl kullanılmalı?

Reklam uzantıları reklamınızın altında yer alan site bağlantıları, telefon numaraları ve Google harita bağlantılarıdır. Bu özellikleri kullanmak reklamınızı dikkat çekici yapar. Ancak doğru kullanılmalıdır. Mağazada satış yapmayan kullanıcıların Google harita uzantısı kullanması gereksiz olabilir. İşletme türüne göre reklam uzantıları kullanılmalıdır.

Coğrafi bölge hedefleme nasıl yapılmalı?

Coğrafi bölge hedefleme Google reklamı vermede en çok dikkat edilmesi gereken konulardan biridir. Müşteri edinmek istorsunuz ama nereden? Çoğu firma Google reklamı verirken yerel müşterileri hedefler. Uluslararası veya şehirlerarası satış ve servis yapmıyorsanız reklamlarınızı bölgeler halinde gruplayarak yapmalısınız. Bölge ayarlamada bölge ismi ile veya yarıçap ile seçim yapabilirsiniz. İstemediğiniz bölgeleri de aynı şekilde seçebilirsiniz. Hedeflenmeyen bölgeleri ve bu bölgeleri arayan kullanıcıları reklam hedefinizden çıkarmalısınız.

Tıklama başına ödeme miktarı nasıl yapılmalı?

Google Ads teklif başına ödeme için birçok strateji sunar. Anahtar kelimelerinize bir strateji seçmeniz istenir. En çok başarılı olan stratejilerden biri maksimum tıklama başı miktar seçerek tıklama sayısını en üst düzeye çıkarma stratejisidir. Bunun yanında kendiniz kontrol etmek isterseniz her kelimeye manuel tıklama başına miktar da seçebilirsiniz.

Web sitesi optimizasyonu nasıl yapılmalı?

Google reklamları için en önemli kriterlerden biri de web sitenizin durumudur. Web siteniz hızlı olmalı, kullanıcı aradığı bilgiyi web sitenizde hemen bularak sizinle iletişime geçebilmelidir. Google reklamına para verdiğinizde Google sitenizi doğal arama sonuçlarında yukarıya taşıma sözü vermez. Sitenize tıklayan kullanıcının işlem yapacağı veya size ulaşacağı sözünü de vermez. Bu sebeple web siteniz hızlı, mobil uyumlu, içeriği özgün ve çalışır durumda olmalıdır.

Google reklamları, seo, web sitesi optimizasyonu konularında hizmet almak için telefon numaramız, canlı destek ve whatsapp bilgi hattımızdan bize ulaşabilirsiniz.